Aprenem matemàtiques jugant!


Qui ha dit que no s'aprén jugant??? El grup de P-5 fem sessions específiques de jocs per aprendre matemàtiques, per exemple: el joc de l'oca, les construccions, el domino, el parxís, etc.

Les dites


Els grups de P-4 i P-5 aprenem les dites de cada mes i així treballem la llengua i la tradició!
La d'aquest
mes és:

Grans i petits, tots plegats!



Enguany el grup de P-3 tornem a assistir al tercer aplec de la xarxa de coordinació de 0 a 18 anys que se celebra al Museu Marítim. Per la trobada cada centre organitza uns tallers i cal preparar un material.

Aquest any una part d'aquest material
l'hem preparat conjuntament amb el grup de 6è que ens han ajudat! moltes gràcies!

Va ser enriquidor pels dos grups!

Més animals!


Ostres! tenim animals nous al pati! Com que és un pati tan acollidor uns ocells s'han fet dos nius! Aquí teniu la imatge d'un dels dos nius!

Fi del segon trimestre!



Per acabar el trimestre vam fer una festassa! Al pati vam fer una bombollada i les famílies van fer un espectacle molt xulo. Van explicar contes i il·lustrar-los, tocar un instrument i dansar! va ser molt bonic, aprofitem per agrair la vostra participació!

La mona





Com cada any també hem celebrat la mona. Vam anar a la pastisseria a comprar la figura de xocolata, vam fer una mona individual i una col·lectiva. I el divendres per celebrar-ho ens la vam cruspir al pati! mmmmmmmmm, deliciosa!

El supermercat

En el grup de P-4 hem fet un supermercat a l'aula on hi juguem i aprenem! Hem treballat matemàtiques, llengua i habilitats socials. Des d'aquí aprofitem per agrair a totes les famílies que heu portat els productes.

De matemàtiques hem classificat (per colors, tipus, mides), comptat, jugat a comprar amb diners ficticis...

De llengua hem mirat quines lletres tenien els productes (la del principi, la del final, el nombre total de lletres, si és una paraula llarga o curta... Hem fet llistes escrivint el que ens agrada o no, els productes que són per rentar, dolços o salats...També hem cantat la cançó de la Masovera va al mercat...

D'habilitats socials hem practicat les formes de saludar-se, acomiadar-se, d'esperar el torn, pagar diners i rebre menys diners del canvi...



Treballem els cinc setits amb l'api


Al pati del parvulari tenim un hort que entre tots en tenim cura. Aquesta vegada hem collit l'api i ho hem relacionat amb els cinc sentits:


Hem escoltat el soroll que fa quan es trenca.
Hem observat el seu color i la seva forma.
Hem tocat la seva textura.
Hem olorat el seu perfum.
I l'hem tastat amanit.


Els més grans van fer una llista i així ho vam relacionar amb l'eix del currículum: Aprendre a pensar i comunicar. Expressaven si els havia agradat o no l'api. Els petits van exprimir-lo amb la liquadora per pintar. Us ho recomanem, l'api dóna mot de si per aprendre i gaudir! Va ser genial!

Canvis de colors!

El grup de P-3 hem jugat al pati amb els canvis de colors. Ens hem fet unes ulleres de coloraines amb papers de cel·lofana i hem rigut moltíssim veient com canviaven les coses de colors.


Tot floreix!

En el nostre vestíbul han florit unes flors ben reciclades! Amb taps d'ampolla hem fet els pètals i ens han quedat molt xules. També hem fet unes flors d'atmetllers més delicades amb papers de seda.

Fem dibuix científic


Es va acostant la primavera i no podem deixar passar per alt els canvis que hi ha a les plantes i els arbres al nostre meravellós pati. Per tal d'observar amb atenció fem un dibuix científic. Tothom està molt concentrat amb el seu dibuix, no se sent ni una mosca!

Apadrinaments






El grup de 5è apadrinen al grup de P-5. Consisteix en cohesionar els dos grups i la finalitat és que quan passen a l'edifici de Primària estan acompanyats pel grup que ara els apadrina. A partir d'aquí els vam visitar dues vegades. En una de les ocasions vam aprofitar per veure el Pirata Mariano, ja que estàvem treballant el cos humà i en l'altre vam rebre uns obsequis divertits! bona companyia, guixos, globus i bombolles! que més es pot demanar per passar una bona estona??? res més!

Visita al museu Picasso

Els grups de P-4 i P-5 hem anat al museu Picasso on hem vist la diferència entre dibuix i retrat. El taller consisteix en primer inventar dibuixant un peix i després dibuixar copiant-ne un de joguina per fer el seu retrat. Va ser divertit i fàcil d'entendre la diferència.



Quin pupurri!


L'equip també es disfressa!
Visca la gresca, visca el Carnestoltes!!!

Arriba el Carnestoltes!

Arriba com cada any el Carnestoltes i comença la disbauxa! En el pregó sa majestat el rei Carnestoltes, el rei dels pocassoltes, ens dóna les ordres.

Dilluns fer un taller de maquillatge amb els nens i les nenes de primària. I entre nosaltres.


Dimarts portar unes ulleres de casa!


Dimecres portar una flor en el cos!


Dijous al matí venir disfressats de casa i a la tarda menjar la truita!



I divendres fer la rua pel barri!



Podeu veure més fotos a l'enllaç de la pàgina:
https://picasaweb.google.com/ceipbaixeras1011/CarnavalALEscolaAngelBaixeras#

La nuvolada


Aquest any el tema de Carnestoltes ha estat l'aigua i el cicle infantil ens hem disfressat de núvols! P-5 de núvol de tempesta amb llamps, P-4 de núvol de pluja amb gotes i P-3 de núvol amb l'arc de Sant Martí. Hem aprés moltes coses dels núvols i del temps. Fins hi tot ja sabem qui és el metereòleg i la metereòloga!!
Per acabar-ho d'arrodonir hem vist un espectacle d'ombres xineses del conte: El nuvolet, representat per les mestres de l'escola. Han quedat tan fascinats que l'hem repetit un altre dia!



Fem escultures



A P-3 hem fet escultures de fang i altres materials, com mongetes i canyetes. Han quedat d'allò més originals cadascú les ha fet al seu gust! Un cop acabades les hem exposat perquè les famílies les poguessin veure.

Ens relaxem



En aquest món on tot va tan de pressa els infants també agraeixen aquests moments de relaxació!

Els animals fantàstics

El grup de P-5 entre març i abril hem treballat el conte: La història fantàstica, que tracta de dos animals diferents que els ajunten per sobreviure. Els quals són una vaca i una cabra, que formen una VACABRA.

A l’hora de llengua hem dividit la classe amb dos grups i els infants han aconseguit amb les bèsties que coneixen composar altres animals fantàstics. Mireu com han quedat!





I ara què faig?

A les sessions de motricitat els infants s'ho passen pipa, movent el cos, relacionant-se amb els altres i pensant que poden crear amb el material! Aquí teniu unes imatges!



Escrivim

Practicant en diferents suports anem aprenent a escriure i sobretot escrivint coses significatives. Mitjançant les lletres mòbils i l'ordinador es fa molt motivador.

Pintura, tisores, pega, colors....

Durant el segon trimestre hem fet activitats d'expressió plàstica com sempre relacionades amb allò que treballàvem. I també com a novetat hem pintat com ho fan els grans artistes: Klimt, Miró, Matisse i Warhol.

Us en mostrem algunes!

Motricitat i grafisme

Potser penseu quin títol més estrany i quina relació té la motricitat amb el grafisme? doncs moltíssima, perquè si tenim clares les parts del propi cos, d'on estan situades (a dalt, a baix, en un costat o a l'altre...) després és més fàcil saber escriure la direccionalitat de les lletres i fins hi tot també l'ordre dels números o de les operacions. Per aquesta raó cada dia fem petites sessions per treballar-ho. Les consignes poden ser de molts tipus, aquí us deixem uns exemples i unes imatges: el cul a terra, les mans a la cadira, els peus a la taula...