Al parvulari és tradició que cada any ens visiti el Tió i entre tothom l’engreixem. Quan ha crescut moltíssim ens caga regalets. Aquest any, però a més a més, mentre anava engreixant-se es va tirar un pet i va cagar: un missatge i un paquet!
Quan s’ha de fer un aprenentatge significatiu és molt important tenir desig d’aprendre, curiositat, motivació, interès! Amb aquest tipus de situacions són les ideals perquè els infants se’n adonin de la gran importància de saber llegir (i implícitament també d’escriure) perquè ho veuen en un context real.
Només obrir la porta del parvulari tots els nens/es com que són tan observadors/es de seguida veien que el Tió havia deixat un missatge, així és que el misteri ja estava assegurat! Un cop tothom reunit els infants de P-5, els més grans del parvulari, van llegir el missatge i tothom els va escoltar, treballant així a part de la lectura, un augment de l’autoestima i el valor d’ajudar-se, ja que els altres grups encara no eren capaços. També estaven inclosos valors com: la confiança, el respecte i la cooperació.
Així doncs, tan sols amb un missatge aquesta activitat és plenament rica perquè impulsa el plantejament d’interrogants en el funcionament del codi escrit!
Quan s’ha de fer un aprenentatge significatiu és molt important tenir desig d’aprendre, curiositat, motivació, interès! Amb aquest tipus de situacions són les ideals perquè els infants se’n adonin de la gran importància de saber llegir (i implícitament també d’escriure) perquè ho veuen en un context real.
Només obrir la porta del parvulari tots els nens/es com que són tan observadors/es de seguida veien que el Tió havia deixat un missatge, així és que el misteri ja estava assegurat! Un cop tothom reunit els infants de P-5, els més grans del parvulari, van llegir el missatge i tothom els va escoltar, treballant així a part de la lectura, un augment de l’autoestima i el valor d’ajudar-se, ja que els altres grups encara no eren capaços. També estaven inclosos valors com: la confiança, el respecte i la cooperació.
Així doncs, tan sols amb un missatge aquesta activitat és plenament rica perquè impulsa el plantejament d’interrogants en el funcionament del codi escrit!