Bé, tanquem la paradeta fins l'1 de setembre i els infants fins el 12 setembre! Acomiadem a tothom: l'equip del menjador, de l'acollida, a la conserge, a l'equip de neteja i a les mestres del Parvulari que el curs vinent estaran en altres escoles: la Júlia, la Mila i la Montse i a les que continuaran en el CEIP Àngel Baixeras!
Els infants ja estan de vacances, però nosaltres encara estem a l'escola preparant coses i és que hi ha molta feina que cal fer abans de plegar per tal que el curs vinent estigui tot a punt!A l'aula: netejar totes les joguines, endreçar els materials, recollir tot el que està enganxat a les parets, tapar els armaris perquè no agafin pols, etc. i d'organització: acabar les memòries del curs actual avaluant com ha anat, programar pel curs vinent, etc. Com cada any, cal deixar-ho tot bé per finalitzar!
Com ja sabeu les mestres: la Mila i la Montse marxen el curs vinent a altres escoles, després de tants anys entre nosaltres comencen una nova etapa i per a nosaltres també que s'incorporen unes altres mestres!
Us desitgem que us vagimolt bé i que de tant en tant mireu el bloc i ens escriviu alguna coseta!!!! FINS AVIAT!
Pels infants ja s'ha acabat el curs i comencen les seves vacances! una bona època per gaudir de: la família, d'indrets diferents, de jugar amb l'aigua, de descansar o de continuar aprenent fent altres coses!Els moments de comiat sempre són especials, et fan rumiar sobre les vivències passades i et fan valorar-les! I veure els infants créixer sempre és emotiu!
Us desitgem que passeu unes fantàstiques vacances!!! i ens veiem a la tornada!
Els infants saben que s'acaba el curs i que el proper canviaràn d'àula i entre tots/es les deixem ben netes pels següents que vinguin! Així també col·laboren i aprenen a tenir cura de les coses. I a més a més d'això, és que tenir aquests encàrrecs els fa sentir grans i responsables! Hem netejat moltes coses: els contes, els encaixos, les nines i les peces totes a l'aigua! quin mullader!!! Ha quedat tot netíssim!
Però després de tant treballar, tohtom es mereix un bon descans així és que hem fet jocs d'aigua al pati! que divertit omplir galledes, fer pastetes de fang, jugar als bassals, esquitxar-se, remullar-se amb la mànega, resumint tot allò que els hi encanta fer als infants amb l'aigua!!!!
Ja hem fet el festival de fi de curs i ha quedat de meravella! Aquest any tractava sobre la vida i obra de Picasso i els infants l'han representada amb música de jazz. I com a novetat hem barrejat cada actuació amb grups d'edats diferents.
També hem passat la projecció de fotografies del tercer trimestre i hem fet el comiat als nens i les nenes de P-5 que l'any que ve passaran a l'edifici de Primària! Quina emoció veure'ls créixer!!! Us desitgem una molt bona etapa i ja ens anirem trobant en les activitats conjuntes!
Aquest any les jornades que hem celebrat tractàven de les matemàtiques. Els grups estàven barrejats de diferents cursos i ens vam organitzar per tallers: saltar a la corda i comptar, dibuixar una xerranca al porxo, composar amb figures geomètriques (gomets) sobre paper, fer escultures de fang per treballar l'espai i finalment un conte que tracta de les figures geomètriques, titulat: En Tito malabarista de Guido van Genechten. Els nens i les nenes van comprovar que les matemàtiques també poden ser molt divertides!!!
Degut al projecte de coordinació de la xarxa 0-18 la Llar d'infants Carabassa i el grup de P-3 del Parvulari hem fet un intercanvi de visites. Aquestes inclouen una activitat i una estona de joc. Ells van fer un petit tastet de l'opera: La flauta màgica de Mozart amb les titelles del Papagueno i la Papaguena i nosaltres vam explicar amb ombres xineses el conte: De què fa gust la lluna? Tot plegat un èxit!!!
Els tres grups en dies diferents hem anat al museu Picasso a veure un espectacle musical relacionat amb la vida i obra del gran pintor. Ha estat molt amé, original i profitós! Aquí podeu veure més imatges.
Ja es va acabant el curs i hem anat tots junts al Montseny! i quan diem tots, vol dir: tots els infants des de sisè fins a P-3, l'equip de menjador i l'equip de mestres! Ens ho hem passat pipa, hem fet jocs d'aigua i hem visitat la granja! Aquí podeu veure un munt d'imatges!
El grup de P-3 a part d'utilitzar els típics pinzells per pintar també ens agrada fer coses més originals. Així és que hem pintat amb les mans i els peus, amb el cavallet com els grans artistes!, amb estris de cuina i també hem fet un collage la mar de divertit! Ho voleu veure?
El grup de P-3 hem anat a la celebració del tercer aplec de la xarxa de coordinació de 0 a 18. Allà hem fet diferents activitats: Classifiquem animals d'un estany. Ens amaguem en diferents caus. Enganxem fulles als arbres. Ens pintem d'animals. Escoltem contes i cançons de la coral.
Ens ho hem passat molt bé! Voleu veure fotografies? Aquí les teniu!
Per molt que passin els anys i que els infants sàpiguen quin és el procés de la metamorfosis els hi encanta tenir cucs de seda per observar-los! Així és que a l'aula de P-5 en tenim i els hem observat moltíssim! Fins i tot amb la lupa! I després de l'observació com els grans científics en deixem constància en una descripció a través d'un dibuix i unes paraules descrivint com són.
Al parvulari utilitzem el projector que hi ha a cada aula per treballar en grup, per exemple per explicar contes, mostrar imatges o veure vídeos. I també utilitzem a P-4 i P-5 els ordinadors de l'aula per treballar per parelles o individualment, sobretot en l'àrea de llengua i matemàtiques. A més a més, tots els cursos, en grup reduït a la sala de mestres també utilitzem els ordinadors per escriure, per jugar, per llegir, per relacionar coneixements d'allò que treballem i també per començar a tenir consciència del funcionament de les parts de l'ordinador (teclat, pantalla, ratolí, altaveus) i de l'impresora.
Un nen de P-3 va portar cireres del camp de la seva àvia, així és que vam aprofitar per treballar un munt d'aspectes: forma, color, textura, olor, gust, nom... i per acabar vam fer una estampació i una deliciosa degustació! moltes gràcies des d'aquí agraïm les aportacions per treballar conjuntament la família amb l'escola amb materials que pels infants són significatius!
A P-4 i P-5 hem experimentat amb les ceres i les aquarel·les. Abans de pintar hem fet hipotèsis: es pot pintar damunt el traç de la cera? Es barregen els colors? Què passa quan s'aseca? ...El resultat ha estat sorprenent i l'activitat molt relaxant!
El grup de P-5 hem anat a l'edifici de Primària on el grup de Primer ens estava esperant! Ens han ensenyat la nostra propera aula i els seus materials per aprendre. Després hem fet una visita a la biblioteca on per parelles hem mirat contes. Així ja no ens vindrà tant de nou el curs vinent! gràcies per l'acollida!
Aquest any la festa de l'aplec de la xarxa de coordinació de 0 a 18 anys tracta principalment sobre el tema del bosc i alguns aspectes relacionats, com per exemple: els animals que hi viuen, el riu, l'estany, etc.
Per tal de treballar-ho a l'aula de P-3 hem fet moltes activitats: projecció d'imatges i vídeos racó a l'aula cançons elaboració del material per l'aplec narració de contes: El tabalet i El peix irisat en el riu dibuixos observació d'un cranc de riu! fitxes de grafisme pesca a la terrassa i el més rellevant una maqueta per comprendre visualment la diferència entre riu i estany.
Aprofitem com sempre per agrair a les famílies que heu portat material pel racó i així hem pogut fer conversa i ensenyar més diversitat de materials.
I aquí teniu un vídeo de com pescàvem a l'estany de l'aula!
A través de la pròpia experimentació s'aprén moltíssim, per això hem fet uns tallers. El grup de P-5 d'imans, el de P-4 de llum i colors i el de P-3 de l'aigua.
Voleu veure algunes de les seves respostes per tal de fer hipotèsis i arribar a un resultat?
Conversa:
Per què serveix la canya?
Per beure aigua, suc, café, te... Què faig amb la canya? Llepar, beure Cap a on? Cap a la boca, la panxa I si poso la canya a dins d'un got? Sortirà aigua I si no tinc aigua al got, què surt? Sortiran bombolles Bombolles, però com? Surten les bombolles per la boca i es fiquen les bombolles dins la canya i surten per la canya Ho provem? Sí, sí!
A part d'una canya, també vam experimentar amb una xeringa i amb una pipeta com els grans científics i científiques!
Com ja us hem dit en el grup de P-4 hem fet un treball molt exaustiu a través de l'activitat del supermercat. Ara hem buscat els productes en catàlegs, els hem retallat, hem escrit el nom a l'ordinador i la conserge ens ho plastificat!
Ara ja podem jugar a relacionar el nom amb el producte, cadascú fa les seves hipotèsis per aprendre a llegir! A més a més ho fem individualment o en parelles i també és molt profitós perquè els uns als altres ens ensenyem i aprenem.
El grup de P-5 i cinquè hem fet una sortida conjunta al zoo. Allà ens han fet un taller i un espectacle sobre els dofins, també hem donat un vol per veure els altres animals. Aquesta activitat ajuda a establir lligams amb els nostres padríns i padrines, sempre és un èxit! Aquí podeu veure les fotografies.
Al nostre pati hi ha una meravellosa palmera molt alta, bé alta no, altíssima! Quan cauen els dàtils juguem a moltes coses a recollir-los, contar-los, classifcar-los en galledes... I com que ens agrada tant hem fet un dibuix científic i aquí la teniu! A què ens ha quedat xula?
Com ja sabeu el grup de P-5 som els cavalls i per acabar el curs hem fet una ferradura de fang. Com es nota que ja som més grans i pensem com podem utilitzar els diferents estris del fang per tal de de fer més detalls o de donar forma. Estem molt orgullosos de les nostres ferradures!
Els grups de P-3 i P-4 hem anat a la Fundació Tàpies, on ens han fet una visita guiada. Hem conegut algunes obres i sobretot la manera tan peliculiar de fer-les. Així és que a l'escola hem volgut imitar en Tàpies i ens ho hem passat de meravella! (Això sí després ens hem fet un tip de netejar!jejejeje).Hem barrejat serradures amb vernís, cola i pintures i hem anat experimentant que passava. Finalment hem manipulat la pastarada i cadascú ha fet la seva obra d'art!
Aquest és el blog del parvulari de l'Àngel Baixeras, un espai per compartir amb tots/es vosaltres algunes de les activitats que anem realitzant a l'escola. Mireu, mireu com dia a dia els petits es van fent grans!!!!